Ebben a menüpontban azokra a problémákra gyűjtöttem össze megoldásokat, programokat, melyekkel egy kezdő Arduino amatőr biztosan találkozni fog.

Ha abszolut kezdő vagy, akkor kezd az elektronikai alapokkal és a programozás alapjaival. Ha használod a hálózati feszültséget (230V a konnektorból), akkor ne feledkezz meg érintésvédelemről sem!

Ha már van Arduino alaplapod és írtál programot, de szeretnéd ezt a programot feltölteni egy ATmega328P chip-be, amit beépítesz egy áramkörbe, akkor ezen az oldalon megtalálod a megoldást. Csinálhatsz programozót az Arduino-ból, de vásárolhatsz is egyet, ha kényelmesebb megoldást szeretnél.

A nagyon kicsi vezérlőt tartalmazó alaplapokra (pl. ATtiny85 modulok) másként kell programot feltölteni. Nem csak a feltöltés más, annyira kicsi a program memória, hogy a kész programkönyvtárakból is mást kell használni. Gyakorlati tapasztalatok és módszerek itt!

Ha két Arduino alaplapod van, melyeknek saját programjuk futtatása közben adatokat kell cserélniük egymással, akkor itt találsz erre megoldást.

Ha ritkán bekövetkező eseményeket kell kiszolgálnia a programodnak, vagy egy esemény hatására alvó állapotból kell felébreszteni az ATmega chip-et, akkor a megszakítás kezelésre van szükséged.

Ha nem sikerül tökéletesen működő programot írnod, és nagyon ritkán lefagy a rendszer, akkor a watcdog segítségedre lehet, hogy újra működjön a programod.

Ha a mikrovezérlő belső eepromjában kell adatokat tárolnod, hogy kikapcsolás után is megmaradjanak az adataid, akkor az ehhez szükséges alap tudnivalókat, különböző változó típusok tárolásához szükséges információkat itt találod meg.

Ha elemről kell táplálnod a kütyüt, és ezért alvó állapotba kell időnként küldened az ATmega vezérlőt, hogy ne merítse az elemet, akkor itt megtanulhatod ennek technikáját.

Egy kijelző fényerejét kellett beállítanom a napfény erősségének függvényében. A fényerősséget fototranzisztorral mértem, és az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat szeretném megosztani veled.

Egy DS3231 óra IC riasztási lehetőségeinek használatához meg kell ismerni a chip működésének részleteit. Ehhez találsz itt információkat.

Főleg a tanuláshoz hasznos egy áramkör szimulátor program. Megismerheted, hogyan működnek az elektronikus alkatrészek és forrasztópáka nélkül építhetsz kütyüket. Ha arra kényszerülsz, hogy valamilyen bonyolultabb elektronikus kapcsolással egészítsd ki az Arduino-dat, akkor is jól jöhet, ha még költekezés előtt kipróbálod, hogy működni fog-e?! Itt találsz információkat egy áramkör szimulátor telepítéséhez és használatához.

Ha csak a programod fejlesztéséhez, vagy hibakereséshez van szükséged hasznos eszközre, akkor az Arduino szimulátor programot ajánlom. A program lépésenként hajtható végre, és követheted a változók értékét.

Ha két modul között zajló kommunikációt szeretnéd valós időben megismerni, vagy nem teljesen tiszta, hogy mi zajlik a vezérlő kimenetein, akkor egy logikai analizátor segíteni fog! Itt ismerheted meg a működését!