Gyakorlati tudnivalókról…

Ebben a menüpontban azokra a problémákra gyűjtöttem össze megoldásokat, programokat, melyekkel egy kezdő Arduino amatőr biztosan találkozni fog.

Ha abszolut kezdő vagy, akkor kezd az elektronikai alapokkal és az érintésvédelemmel!

Ha már van Arduino alaplapod és írtál programot, de szeretnéd ezt a programot feltölteni egy ATmega328P chip-be, amit beépítesz egy áramkörbe, akkor ezen az oldalon megtalálod a megoldást. Csinálhatsz programozót az Arduino-ból, de vásárolhatsz is egyet, ha kényelmesebb megoldást szeretnél.

Ha két Arduino alaplapod van, melyeknek saját programjuk futtatása közben adatokat kell cserélniük egymással, akkor itt találsz erre megoldást.

Ha ritkán bekövetkező eseményeket kell kiszolgálnia a programodnak, vagy egy esemény hatására alvó állapotból kell felébreszteni az ATmega chip-et, akkor a megszakítás kezelésre van szükséged.

Ha nem sikerül tökéletesen működő programot írnod, és nagyon ritkán lefagy a rendszer, akkor a watcdog segítségedre lehet, hogy újra működjön a programod.

Ha elemről kell táplálnod a kütyüt, és ezért alvó állapotba kell időnként küldened az ATmega vezérlőt, hogy ne merítse az elemet, akkor itt megtanulhatod ennek technikáját.

Egy kijelző fényerejét kellett beállítanom a napfény erősségének függvényében. A fényerősséget fototranzisztorral mértem, és az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat szeretném megosztani veled.

Egy DS3231 óra IC riasztási lehetőségeinek használatához meg kell ismerni a chip működésének részleteit. Ehhez találsz itt információkat.